Прочетен: 33537 Коментари: 49 Гласове:
Последна промяна: 01.11.2008 17:16
Скъпи Бате Бойко,
Ние, Киркор и Гарабед, сме доста по-възрастни от теб, но те знаем като Бате, защото макар и по-млад си по-баш от всички в тази държава.
Вече сме пенсионери и това е много хубаво, защото можем да те гледаме цял ден по телевизията.
Гледаме те сутрин, гледаме те по обед, а вечер те гледаме по няколко пъти.
Гледаме и се радваме.
Само дето сега сме малко притеснени и затова ти пишем.
Онзи ден каза, че трябвало да има именник с български имена и само оттам да се вземат имена на децата. Фамилиите можело да остават, за което сме ти благодарни.
Работата е там обаче, че и двамата скоро чакаме внучета. И се надявахме децата да ги нарекат Киркор и Гарабед.
Сега разбрахме, че това няма да е позволено.
Киркор е решил да го нарекат неговото Григор, а той тайно да му вика Киркорчо. Само да не го хванат.
Аз, Гарабед, обаче не мога да измисля подходящо име, което да прилича на моето.
Затова дали в този именник няма да може да се впише поне Гаро?
Ако може, ще гласувам за ГЕРБ. Обещавам.
Питах отец Ангел от кварталната църква дали няма да е възможно – все пак сме православни, а той вика, че не знае светец Гарабед.
Той обаче каза, че нямало и светец Бойко.
Та ако някой ден ще имаш внуче, да знаеш.
Ако има поне твоето име в именника, съм съгласен да си кръстя внучето Бойко. По-добре от Георги – на Гоце, или Сергей – на Станишев.
Ти каза, че така било в Америка – имали именник с американски имена.
Скоро на братчеда Агоп от Америка се роди внуче , той казва, че го кръстили Агопчо, но реших да проверя дали не лъже.
Звъннах му в Америка и той се кълне, че там нямало задължителен именник. И вика – кой идиот ви каза тази работа? Аз казах, че един комшия. Скрих те да не тръгне слух из Америка, че идиот ще ни управлява. Макар да съм сигурен, че Агоп лъже. Иначе ще излезе, че ти лъжеш, което не е възможно.
И още нещо. Това дето пишело в писмото на онзи Емин, дето се самоуби в сарая на Доган. Ти каза, че ставало дума за 85-а, други – за 89-а. Такухито обаче чула, че пишело за 1915 -а. Ако е така, дали няма нас да колят пак?
Така че гони турците в Турция – ние сме с теб.
Само след това да не подгониш нас.
Само да не помислиш, че сме против България. Обичаме си България, но как да се пишем българи, както искаш - като ни видиш носовете, отдалеч си личи какви сме.
Как с тези носове да злагаме чистокръвния и благороден български етнос?
Та ако може да вкараш в именника името Гарабед, пък аз, ако имам още едно внуче, ще го кръстя Бойко.
Ако не можеш, ще трябва да се отнесем към Радио Ереван.
Твои Киркор и Гарабед – основатели на структурата „ГЕРБ – арменци”
01.11.2008 18:38
01.11.2008 18:41
01.11.2008 18:59
Да ... в САЩ можеш да имаш и най-странното име. Но в Турция ? В Конституцията им пише че (по смисъл) ...
"имената на Турските граждани, НЕ МОГАТ да противоречат на Турската именна традиция"
Няма кюрди, няма араби, няма гърци, няма евреи !
Така че аз не искам българските турци да носят български имена, както не искам кюрдите в Турция да носят турски имена. И ако това не се изпълни от Турция, никакво приемане в Европата.
от ...или от радио Ереван
02.11.2008 11:48
A sa6to i v anglogovoria6tite kadeto iz4ezva okon4anieto -ov,-ev ili v naj-dobria slu4aj se prevra6ta v -off.
Da ne govorim,4e i celi imena se smeniat,no tova ve4e sa krajnosti,izpolzvani v po-malko darjavi ili pri osobeni slu4ai/naprimer v Germania,vsi4ki pristiga6ti zaselnici,koito zaiaviavat,4e imat nemski proizhod ili koreni se vpisvat v novite dokumenti s nemski imena i familii/ i dr.podobni.
Armencite sa obi4ana nacia v BG,edva li niakoj 6te im promeni imenata,struva mi se,4e si izhabil mastiloto si naprazno.
Osven tova,tova e konkretna reakcia,na podklajdanata ot DPS etni4eska omraza i zaigravane s pomacite,koito sa si balgari po proizhod.
Razbira se tova ne e mnogo umna reakcia ot strana na BBorisov,no vse pak stava duma za balgari-pomaci,taka 4e,ne pre4upvajte dumite mu prez krivo ogledalo.Kade go 4uka6,kade se puka?
02.11.2008 12:15
02.11.2008 13:12
02.11.2008 18:32
Бате Бойко пази зорко да е всичко ни у ред.Още сега да се оправят и Брюксел(ЕС) и Вашингтон(САЩ)и Ню-Йорк(ООН)и ТОЙ(Бог),че ги виждам тях виновни,то се знае !
02.11.2008 18:41
И както може да се очаква, поколението на швейцарските крави започнало да прилича все повече на онова чуждо говедо.Но чуждото говедо извикало още чужди говеда и един прекрасен ден всички с изненада установили, че чуждите говеда са повече от елитните швейцарски крави. А след не много време вече почти нямало швейцарски крави.
Не бих пожелал на никого да се събуди някоя сутрин и да установи, че собствения му народ вече го няма...заради някакви чужди говеда и техните коварни приказки.
02.11.2008 20:55
Доста плосък хумор, а и доста неистини сте прокарали покрай уж майтапа...Не съм фен на Борисов, но четох много внимателно какво каза и не приемам преиначаване на чужди думи, както си позволявате Вие. Именно журналисти като Вас пуснаха двете дати 85 и 89г, а не ББ.
Как е възможно смъртта на един човек, за когото още не се знае дали не е самоУБИТ да наричате онзи, чийто имена се знаят- Ахмед Емин и да нямате капка уважение към тази нелепа смърт на един млад човек? Смърт, която потресе България...ужас...просто нямам думи да изразя възмущението си от цинизма и невежеството Ви.
В Америка наистина има именници и то не от вчера. Аз лично знам за тях още преди по- вече от 30 години.
Бивш комунист и бившо ченге- няма.
02.11.2008 20:58
03.11.2008 00:47
(за неразбралите - това се отнася до голяма част от по-горните коментари)
03.11.2008 10:54
Малко общокултурна подготовка преди произнасянето на големи речи е задължителна, мдааа...
03.11.2008 11:15
Рожда е кюрдско име за момиче, Хазар е кюрдско име за момче - два прости примера.Ангелики е женско име за гъркиня , родена и вече 40 години живееща в Истанбул...една от големите фирми за недвижими имоти се казва Изак Хасон..и примери още много..аман от комплексари,невиждащи по далеч от носа си
03.11.2008 11:20
Колкото до статията: Браво! Изпитах истинско удоволствие от сатиричното перо на автора!
03.11.2008 14:19
На баща си щях да го кръстя. Дори и той да се казваше Ахмед, Кирко или Алберто.
Никое държавно управление не трябва да се меси на един бъща, как да кръсти сина си Бате Бойко!!!
"Името не може да противоречи на Турските именни традиции"
Кратко, ясно и безпрекословно. Преди време четох за един африканец, играещ в истанбулски футболен отбор. Приема турско гражданство и името веднага му е сменено ...
Примерно от Мбонго Ндонго на Аамет Юсеин.
Преди 2 години срещам в центъра на Карлово, където живея, млада майка с момченце. То изостана малко от нея и чувам:
"Робърт, Ррробърт, Рррро-о-о-о-бърт, еллла тук, чи штъ-ъ-ъ сма-а-а-чкам бе момченце"
03.11.2008 15:44
03.11.2008 17:23
Che Guevara
Става дума за КИРКОР И ГАРАБЕД ПИШАТ ПИСМО НА БОЙКО БОРИСОВ, автор е уважаваният мой съгражданин и известен журналистЕвгени Тодоров. Чийто блог ви съветвам да посещавате, ако искате по-често да четете умни, духовити, интелигентни коментари - същинска рядкост в нашата блогосфера. Мислех да препечатам в блога си този негов изключително остроумен разказ под формата на писмо, ала нека да си се чете там, където се е родил - в блога на неговия автор.
Имам и една идея в тази връзка: защо не се направи така, че това писмо на Киркор и Гарабед да се връчи лично на бат ви Бойко Борисов (аз съм му набор и не мога да го наричам "бат"!). Ето, да речем, Иван Бедров, като го покани в предаването си - бат Бойко, както е известно, не отказва участие в нито едно предаване! - какво пречи да му прочете писмото, та да видим реакцията на самия Бойко Борисов. Страхотно ще бъде, нали?
Мисля, че само по този начин можем малко по малко да отучим този наш политически мъж от глупостите, които чат-пат, пък дори и доста по-редовно, обилно ръси при своите набези и циркулации по телевизиите, радиата и вестниците. Щото, както ни се внушава, само той щял да ни управлява съвсем скоро, а пък нас - уж сме демокрация! - съвсем не ни питат искаме ли го, как го възприемаме, какво искаме от него и пр.
По тази причина ни остава само едно средство да му въздействаме по някакъв начин - ето, като директно в очите му кажем как може да се възприеме недомислицата, който си позволи да изтърси съвсем скоро. Та ако някой е в по-близки отношения с Иван Бедров или с друг блогър-журналист, който би имал директен контакт със самия бат ви Бойко, нека да подкрепи ако иска тази инициатива, да му въздейства, та да се случи това, което предложих по-горе. Именно писмото да бъде прочетено лично на бат ви Бойко, а пък ние, зрителите, да му се насладим на реакцията.
Аз лично не искам нито признание, нито "авторски хонорар" за това, че подхвърлям тази хубава идея :-) На мен ми стига удоволствието да видя как ще реагира бат ви Бойко като чуе този чудесен фейлетон по свой адрес. Понеже съм психолог и философ, задоволявам се, виждате, със съвсем малко...
Вижте и чуйте и най-новото в моя видеоблог HUMANUS. Технологичният прогрес трябва да се насърчава!
03.11.2008 20:38
03.11.2008 23:41
точно с хумор нещата се възприемат по-лесно и достигат до повече хора. Хубава статия! Чета ви редовно в "Марица". Продължавайте да пишете по злободневните и тревожни теми!
А за Турция няма даже какво да говорим. Там изобщо отричат съществуването на над 20 милионното кюрдско малцинство. Не може да врещиш по целия свят за правата на турците в България, но същите тези права да ги отказваш на собствените си малцинства.
Ако продължава с този двоен стандарт, ако продължава грубата си намеса във вътрешно-политическия ни живот, в полза на Бандата на Доган, Турция просто ...
Турция просто трябва да бъде разделена на две части, като се създаде независим Кюрдистан. Така намалена и обезсилена, ТЯ ще бъде вече по- миролюбива и уважителна към съседите си.
И доколкото чувам, горната идея вече се обсъжда във Вашингтон.
04.11.2008 12:47
05.11.2008 23:10
междувременно мислете в перник.
после,ако има резултати-пишете в пловдив.
тук четем и разговаряме с е.тодоров.
не забивайте пернишките си интриги и тук.
грънчаров си има блог.пиши му там.
05.11.2008 23:17
06.11.2008 11:38
Името е лично. И всеки трябва да го уважава. но за правото да се пишеш оригинален и да си избереш някакво нехарактерно име като напр. Педераст Лайнаров трябва да поемеш и съответната отговорност.
Насилствената смяна на имената е грешка. И то голяма. Особено голяма, стигаща до подигравка с промяната на бащино и фамилно име, а и на отдавна починали хора.
За престъпление може да се говори. Но какво да кажем за терористичните актове на гара Буново, гара Пловдив,където загинаха абсолютно невинни хора, за отвличане на деца, за палежи и друг вандализъм. И на тези им издигнаха паметници. Ето с това не съм съгласен. Това е обратната страна на медала. и нека и това да знаят американци и европейци като оценяват т.н. възродителен процес. И още нещо - това са го правили хора които са се изучили и издигнали вместо българи на основата на предимствата които имаха малцинствата (разбирай турци и цигани) при социализма.
И последно. В България живеят много различни народи и народности. От години, не от векове. И никога не е имало проблеми нито с евреи, нито с арменци, нито с гърци и др. интелигентни малцинства. Те са се интегрирали перфектно в българското общество защото са спазвали законите и са уважавали мнозинството. И като правило не са ползвали никакви привилегии. струва си да се замислим тогава дали пък причината за острата реакция на турци и цигани са привилегиите. И ако е така това обяснява много неща.
06.11.2008 13:27
08.11.2008 00:02
09.11.2008 01:15
Ако всеки започне да се рови в историята и да търси реципрочност, няма да остане жив човек - поне на Балканите.
Аз се моля само за едно - политиците да спрат да правят политика, без да се замислят, на каквато и да е цена. Ето, това искам да кажа...
1.всеки не може да я рови историята.
1.всеки не може да търси в историята.
3.всеки нищо не може да прави,преди политиците да возприемат молбите на е тодоров тук.
това искал да каже човека.
той искал политиците да се замислят,когато правят политиката.това искал да ни каже тук...
И то така, че сега там няма арменци!
Преди това те изклаха нашите българи в Източна Тракия.
И то така, че сега там няма българи
А след това изклаха гърците в Мала Азия
И то така, че сега там няма гърци
В момента чрез ДПС и другите про-турски партии, те тихо и неусетно,
но непрекъснато завладяват страната ни.
Село по село, град по град, община по община ...
Вече 50 бивши наши общини са включени в Турската Автономия,
наречена асоциация на ДПС - общините "Толерантност"
30.05.2010 12:45
09.08.2011 12:22
29.08.2011 12:51
25.10.2011 13:19
26.10.2012 01:08