Към този момент от следствието казват, че се работи по 4 версии за причините за пожара във влака за Кардам.
Очевидците имат свои версии, но те са доста противоречиви.
Освен това всички виждаме до каква степен са изгорели вагоните, така че едва ле ще се намерят безспорни доказателства, които да обяснят трагедията.
Впрочем – дали трябва да полагаме такива усилия в едно разследване, което не се знае дали ще докаже нещо?
Достатъчно е да помислим логично и последователно, да си припомним подобни прецеденти и да открием причината, от която имаме нужда.
Когато има трагедия, обясненията наистина са точно четири. Но дали версиите на следствието са същите, като тези, за които си мислим, не знаем. Ако не са – нека да проверят и нашите:
1.ВИНОВНИЦИ СА ЧАСТНИЦИТЕ – ПЕЧАЛБАРИ.
Да си припомним трагедията пред “Индиго”. Кои са виновните – частните наематели. Може би те са дали и тон за “лашката”, с която почва всичко.
Този път обаче тази версия не работи – БДЖ все още не е частна фирма. Което си личи отдалече. Даже вагоните не са били дадени на концесия на някой приближен на властта. Жалко. Колко хубаво би звучало “Алчни братовчеди превърнаха БДЖ в крематориум”.
И все пак онази луминисцентна лампа, от която се предполага че е тръгнал пожарът, със сигурност не е държавно производство. Тя ще е държавна, само ако е китайска. Което също не е лошо. Защото всички обичаме да четем и слушаме как всичко китайско е лошо.
2. ВИНОВЕН Е ИВАН КОСТОВ
Нямам конкретни доказателства и по тази версия, но не може да не се открие някаква връзка. Да си спомним как Костов помогна при удушването на малкия Пепи, какво му струва да организира и този пожар.
Ако се поразрови някой по-надълбоко, със сигурност ще открие, че по времето на управлението на СДС е трябвало да се направи ремонт на вагоните, но такъв не е бил направен.
Или – ако Иван Костов не беше намалил пенсиите, сега всички щяха да имат нови коли и нямаше да се блъскат в старите вагони.
3.ВИНАТА Е В ЧЕНГЕТАТА
Това лесно може да се установи, ако се отворят досиетата на началник-влака и кондукторите. Бавенето на информацията и особено заключването на вратите като стил на работа дава достатъчно материал за размишления и изводи.
4.ВИНАТА Е В ТУРЦИТЕ
Признавам, че по тази версия нямах конкретни доказателства, докато на помощ не ми се притече една зрителка на СКАТ. Жената припомни, че при всички български трагедии може да се открие “турска ръка” и даде и аргумента, за който се хващам, признавайки все пак авторските права на телевизията.
Пожарът избухна непосредствено преди 3 март – националния ни празник.
Ето – турците сега горят българи, за да се реваншират за загубите, които им нанесе Дядо Иван ведно с нашите героични опълченци.
Не може да има случайно съвпадение.
Хипотезата щеше да бъде още по-безспорна, ако пожарът беше на рождения ден на Ахмед Доган.
Все пак – когато дойде този ден, аз няма да се качвам на влак.
02.03.2008 10:42
Сега е време за състрадание. Не за гняв или за подбив.
Как трябва да реагираме на подобни мнения - а те не са единични?
02.03.2008 14:10
02.03.2008 20:14
Някой Некадърник Наш,
мой съсед и твой адаш,
скрит зад кадров камуфлаж,
но с глава от алабаш,
страшно наш като блиндаж.
03.03.2008 15:41
въпросът е:уместното писане по тази тема.
подвъпросът:подбивът може ли да се употребява в отговор на пошлостта?
Светла памет на жертвите.Бог да ги прости.
07.03.2008 02:18
Случайни неща в политиката няма.
Много пъти съм пътувала в спален вагон и кушет.Веднъж имаше запалване, но го угасиха със задушаване и влакът беше на гара и не стана нито инцидент, нито вреди на хора
Този пожар като гледаме кадрите е особено подсилен. Освен за удушеното дете се сещам и за едни войничета, пак повод за политически натиск
Няма да се стигне до виновникът, който нагло извива ръце и ще продължи да жертва невинни
хора...Днешния Бай Ганю се изроди в Дракула
Колко удобни клакьори дето все народа им глупав, че не е гласувал за тях ! Има ли връзка?